DIARI AKU

BLOG INI HANYALAH CETUSAN RASA DAN PENGALAMA N SAYA DALAM MENJALANI HIDUP SETELAH DI DAPATI POSITIF HIV. IA JUGA BUKAN MEDAN BUAT SAYA MEMINTA SIMPATI DARI SESIAPA ATAU MANA-MANA PIHAK. SEMOGA IA MENJADI SALAH SATU WADAH UNTUK MEMBANTU SERBA SEDIKIT SESIAPA SAHAJA DI LUAR SANA MELALUI BLOG INI.

Thursday, February 17, 2011

Tabahlah wahai hati...

Assalamualaikum semua,

Hmmm baru hari ini dapat saya meluangkan sedikit masa untuk menulis sedikit didalam diari blog saya ini...
Hari isnin saya pulang lewat sehingga jam 3pagi baru sampai ke rumah, kerana pergi berguru di satu pondok di pinggir kuala lumpur
Semalam internet connection terlalu buruk, terputus-putus sehingga berjam2 ,jadi tidak berpeluang saya menulis juga..

Alhamdulillah hari ini internet connection kira ok je...

Hari ini saya pulang ke rumah jam 1230am, banyak kerja di pejabat sehingga saya pulang lewat malam. Saya perlu menyibukkan diri dan sentiasa meningkatkan rezeki diri dan keluarga sedaya termampu, selagi di izin Allah.. Ya Allah ya thanku , berikanlah aku kesihatan yang baik supaya aku bisa menyediakan bekalan kewangan yang baik buat keluarga ku, jika suatu hari nanti aku di takdirkan pulang ke pangkuan Mu...
Berikanlah aku masa lagi Ya Allah, tiada tempat aku merayu dan memohon dan meminta belas ihsan dan kasih sayang Mu selain hanya dari Mu Ya Tuhanku Ya rabbi Ya Rahim . Aku merayu di atas Zat dan Kekuasaan Mu Ya Allah, kasihanilah aku , anak2 ku dan isteriku, mereka tidak berdosa ya Allah...

Ya Allah ya tuhanku Aku redha dgn dugaan Mu ini, aku redha aku di lahirkan dgn naluri ini, cuma pintaku Kau tetatpkanlah hati dan iman ku. Aku telah bertaubat tidak mahu lagi melakukan dosa2 silam ku itu, kau matikanlah nafsu ku terhadap yang lain selain dari isteriku Ya allah, jangan lah kau memesong dan membalik-balikkan hati aku setelah hidayat yang kau berikan. Kasihanilah hamba Mu ini yang lemah dan tidak berkuasa.

Hari ini ketika aku menanggalkan pakaian untuk mandi setelah balik dr pejabat, aku terlihat ada kesan ruam merah dan ada sebiji ketulan sebesar butir beras berisi nanah di ruam itu.. Ya Allah ya tuhanku, adakah aku telah mula mendapat tanda2 pesakit HIV....

Ya Allah kuat kanlah semangatku, kerana sesungguhnya aku takut memikirkan hari esok... aku perlu keluar untuk bekerja dan bertemu orang ramai untuk menjalankan tugas aku demi untuk mencari rezeki buat keluarga Ya Allah, tolonglah Hamba Mu ini... aku takut ya Allah sekiranya aku tidak bekerja maka apa hal nya nanti anak2 di rumah ku itu ya allah... isteri dan anak2 ku perlukan abahnya untuk meneruskan hari2 seterusnya...

Aku tidak menyesal di lahirkan sebagai Gay, itu yang telah engkau tentukan ujiannya buat hamba mu ini di muka bumi Mu Ya Allah, maka engkau permudahkanlah buat aku menghadapi ujian seumur hidup ku ini Ya Allah. SesungguhNya engkau Maha Adil dan Maha Pengasih, jgn lah engkau timpa kan ujian yang tidak mampu aku pikul Ya Allah.....

Buat anda di luar sana, janganlah memandang hina insan seperti kami, kerana kami ini juga Hamba dan mahluk yang di ciptakan Allah, tiada manusia yang mahu di lahirkan dgn naluri yang cenderung kepada jantinanya. Allah mengatur alam ini dgn pelbagai bentuk dan warna. maka org seperti kami ini adalah antara warna yang telah dicorakkan dan di tentukan sebelum di lahirkan. Itu ujian buat insan2 seperti kami. Doakanlah agar kami dapat menghadapi ujianNya dan janganlah di cerca nista dgn pelbagai kata2 yang menjatuhkan semangat dan maruah kami....

sekian


mencari kasih

No comments:

Post a Comment